Assalamu'alaikum ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  Nurisfm Network
Naskah tentang Ilmu Agama Islam dalam media ini diambil dan disusun dari berbagai sumber. Tidak tercantumnya sumber dan penulis, bermaksud untuk penyajian ilmu yang 'netral' semata. Mudah-mudahan menjadikan amal baik bagi penulisnya dan mendatangkan kebaikan bagi sesama. Kelemahan dan kekurangan serta segala yang kurang berkenan dihati mohon dimaafkan. Apabila ada pihak yang keberatan atau merasa dirugikan dimohonkan menghubungi Admin (Abu Azka). Dan untuk naskah-naskah ilmu pengetahuan umum, Insya Allah akan dicantumkan sumber dan atau penulisnya. Mohon Maaf sebelumnya, sekian dan terima kasih ^-^

ALBUM TERBARU UNIC 2009 "LANGKAH TERCIPTA"

Written By Rudianto on Minggu, 01 November 2009 | 14.06


Album terbaru UNIC, yang dinanti-nantikan "Langkah Tercipta" sudah hadir..
apakah pendapat anda tentang album ini? Semenjak kemunculan Fakhrul personil baru dalam album ini..ataupun mengenai nasyid lainnya, silahkan request dan simak nasyidnya di Nurisfm.

album ini sangat bagus. karena album ini merupakan sebuah album kompilasi. Dari 18 Judul nasyid hanya empat judul nasyid terbaru dari unic ini, coba dengar kembali nasyid-nasyid lama dalam album ini dalam satu album nasyid album lama UNIC yang dimasukkan semuanya yangg mantap-mantap. Adapun nasyid terbaru dalam album ini tidak kalah bagusnya dan vokal UNIC yang memangg mantap.Terlebih 4 nasyid baru yaitu:
-jalan pulangku
-bicara tentang cinta
-hanyut
-langkah tercipta

Album ini merupakan Album perdana yang berada dibawah naungan UNIC ENTERTAINMENT. Setelah beberapa tahun dibawah naungan HIJJAZ MUSIC ENTERTAINMENT.
Ini judul-judul nasyid yang terdapat dalam Album Langkah Tercipta:
1. UNIC - Jalan Pulangku
2. UNIC - Bicara Tentang Cinta
3. UNIC - Jalinan
4. UNIC - Hanya Tuhan Yang Tahu
5. UNIC - Mahligai Kasih
6. UNIC - Ainul Mardhiah
7. UNIC - Remaja
8. UNIC - Sebuah Pertemuan
9. UNIC - Ke Makam Bonda
10. UNIC - Satu Tekad
11. UNIC - Demi Cinta Suci
12. UNIC - Balqis
13. UNIC - Insan Bernama Kekasih
14. UNIC - Atas Nama Cinta
15. UNIC - Aisyah Humaira
16. UNIC - Lafaz Yang Tersimpan
17. UNIC - Hanyut
18. UNIC - Langkah Tercipta

SEKILAS LATAR BELAKANG PERUSHAAN
UNIC Entertainment (001759481-U) telah didaftarkan secara rasmi pada 17 April 2008. Ia merupakan sebuah syarikat yang di tubuhkan di Malaysia di bawah Akta Syarikat 1956 dan beroperasi di alamat B-17-1B Jalan Prima Saujana, 2/A Taman Prima Saujana, 43000 Kajang Selangor.

UNIC Entertainment bermula dengan pelbagai jenis perkhidmatan pengurusan seperti Pengurusan Persembahan, Pengurusan Majlis, Kursus Motivasi. Bermula 1 Julai 2008, UNIC Entertainment telah melangkah setapak untuk menceburkan diri dalam bidang Penerbitan Album, Penerbitan Lagu dan Lirik, Perkhidmatan Produser, Sewaan Sistem Suara dan Lampu, Kelas Vokal dan Nyanyian, Perkhidmatan Pengacara Majlis, Perkhidmatan Merchandise, Perkhidmatan Pembinaan Laman Web dan Perkhidmatan Komuniti.

UNIC Entertainment turut menawarkan beberapa tawaran menarik kepada setiap pelanggan kami dengan diskaun hebat dari perkhidmatan dan barangan terpilih. Kami juga membuka peluang kepada semua untuk menceburi peluang perniagaan bersama kami sebagai agen atau wakil jualan ataupun pelanggan tetap.

Kini, UNIC Entertainment telah tekad untuk mengorak langkah dengan mengeluarkan produk sendiri dengan label UNIC Collection. Produk keluaran UNIC Entertainment adalah tertumpu kepada cenderahati seperti Rantai Kunci, Mug, T-Shirt, Tag, Alat Tulis dan sebagainya. Disamping itu UNIC Entertainment telah membina sebuah lagi kumpulan sokongan dibawahnya yang menumpukan pada pembangunan sosial, team building dan khidmat masyarakat iaitu SahabatUNIC. UNIC Entertainment kini dalam perancangan jangka panjang untuk melebarkan skop perniagaan dengan menceburkan diri dalam Food Industries.

MISI & VISI

UNIC Entertainment bertekad untuk muncul sebagai sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan Islamik yang terbaik dan juga sebagai perunding profesional serta pengendali latihan utama yang diiktiraf. Berazam menjadi salah satu syarikat penerbitan lagu-lagu nasyid yang dapat melahirkan lebih ramai pendakwah dalam mewujudkan generasi yang ampuh dan mampu membawa cabaran di masa hadapan.

OBJEKTIF SYARIKAT

1. Menawarkan perkhidmatan profesional dan berkualiti bagi memenuhi keperluan pelanggan.
2. Membantu merealisasikan pembangunan modal insan dalam negara.
3. Meluaskan lagi empayar industri nasyid tanahair disamping melebarkan lagi misi dakwah Islamiah ke peringkat yang lebih luas dan global
4. Memupuk minat para belia terhadap hiburan mendidik jiwa.
5. Menjadi pemangkin pengeluar barangan berteraskan Islam mengetuai belia-belia Islam dunia.

Berbagai sumber, http://www.sahabatunic.com

0 komentar:

Posting Komentar