Assalamu'alaikum ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  Nurisfm Network
Naskah tentang Ilmu Agama Islam dalam media ini diambil dan disusun dari berbagai sumber. Tidak tercantumnya sumber dan penulis, bermaksud untuk penyajian ilmu yang 'netral' semata. Mudah-mudahan menjadikan amal baik bagi penulisnya dan mendatangkan kebaikan bagi sesama. Kelemahan dan kekurangan serta segala yang kurang berkenan dihati mohon dimaafkan. Apabila ada pihak yang keberatan atau merasa dirugikan dimohonkan menghubungi Admin (Abu Azka). Dan untuk naskah-naskah ilmu pengetahuan umum, Insya Allah akan dicantumkan sumber dan atau penulisnya. Mohon Maaf sebelumnya, sekian dan terima kasih ^-^

Jangan Pertikaikan Islam berkata Jangan

Written By Rudi Abu azka on Rabu, 02 Februari 2011 | 08.11

JANGAN sengaja lewatkan sholat. Perbuatan ini Allah tidak suka. JANGAN masuk bilik air tanpa memakai alas kaki. Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah kita. JANGAN tidur selepas sholat shubuh, nanti rejeki mahal (arena berpagi-pagi itu membuka pintu berkah). JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan do'a makan. Nanti rejeki kita dikongsi syaitan.

JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kalau kita mati dalam perjalanan. JANGAN biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa. JANGAN bergaul bebas di tempat kerja. Banyak buruk dari baiknya.

JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa, kerana mati bisa datang tiba-tiba. JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah. JANGAN mengumpat sesama rekan taulan. Nanti rusak persahabatan kita, hilang bahagia.

JANGAN lupa bergantung kepada Allah dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. JANGAN bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rejeki kita. JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa. JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

JANGAN suka menganiaya manusia atau hewan. Do'a makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan oleh Allah. JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup disana lebih lama dan kekal selamanya.

JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.

0 komentar:

Posting Komentar