Assalamu'alaikum ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  Nurisfm Network
Naskah tentang Ilmu Agama Islam dalam media ini diambil dan disusun dari berbagai sumber. Tidak tercantumnya sumber dan penulis, bermaksud untuk penyajian ilmu yang 'netral' semata. Mudah-mudahan menjadikan amal baik bagi penulisnya dan mendatangkan kebaikan bagi sesama. Kelemahan dan kekurangan serta segala yang kurang berkenan dihati mohon dimaafkan. Apabila ada pihak yang keberatan atau merasa dirugikan dimohonkan menghubungi Admin (Abu Azka). Dan untuk naskah-naskah ilmu pengetahuan umum, Insya Allah akan dicantumkan sumber dan atau penulisnya. Mohon Maaf sebelumnya, sekian dan terima kasih ^-^

Remaja Berselawat

Written By Rudi Abu azka on Minggu, 24 April 2011 | 00.55


Kali ini Nurisfm, berselancar mencoba mencari Info Nasyid dari Negeri Jiran, berikut petikannya.

Kuala Lumpur,Januari 2006- Album Remaja Berselawat telah di lancarkan di Pejabat Urusan Telaga Biru, Bandar Sri Damansara. Album ini mengandungi 13 track selawat-selawat popular yang dilagukan.Antaranya ialah Selawat Kamaliah, Selawat Al-Bihar, Selawat Tenteram Jiwa, Selawat Sayyid Ahmad Al-Badawi, Selawat Tafrijiyah, Selawat Sa'adah, Selawat Isra' wal Mi'raj, Selawat Jibril dan Selawat Popular. Kesemua selawat ini dialunkan dengan latar belakang music percussion.

Selawat-selawat dalam album ini dinyanyikan oleh kumpulan Kashfy bersama-sama dengan Nordin Ja'afar(Solo kumpulan Alarmme).Album ini telah diterbit dan diedarkan oleh Telaga Biru Sdn. Bhd. Album ini boleh di dapati di kedai-kedai buku agama, stesen petronas dan kedai-kedai music yang terpilih dengan harga RM19.90.

Selawat yang terkandung dalam album ini amat sesuai untuk di amalkan dan dengan susunan music yang ringkas, memudahkan pendengar untuk menghafal dan mengamalkan selawat tersebut sebagai amalan seharian.Susunan music latar yang rancak juga sesuai untuk didengar dan menenangkan jiwa.

"Tenangkan jiwa & amanlah dua dunia dengan selawat Rasulullah s.a.w."
Berikut beberapa Selawat yang ada didalam album:

Selawat Interlude
Selawat 'Alamiyah
Selawat Kamaliyah
Selawat Tafrijiyyah
Selawat Al-Badawi
Selawat Maulid
Selawat Saadah
Selawat Jibrail
Selawat Tenteram Jiwa

Sumber : http://kashfy.blogspot.com/

0 komentar:

Posting Komentar